‘‘Tatil’’ Kelimesi Çoktan Unutuldu

Yaşam (GÖZDE) - Gözde Tv | 31.10.2022 - 13:03, Güncelleme: 31.10.2022 - 13:03

Hayat pahalılığından dolayı geçim sıkıntısı çeken vatandaşlar tatile gidemez hale geldi.
Ekonomik koşulların el vermemesi, ulaşım ve otel fiyatlarına gelen zamlar, alım gücünün her geçen gün düşmesi nedeniyle tatile gidemeyenlerin sayısı artmış durumda. Sokaktaki vatandaş bırakın tatile gitmeyi artık nasıl geçineceğinin derdine düşmüş görünüyor. Tatil sezonu bitti, okul sezonu açıldı derken dinlenip işine gücüne bakması gereken vatandaş yazın dinlenememekten, tatil yapamamaktan dert yandı. Emekçiler daha önce kredi çekerek tatile giderken bu sene otobüs ve uçak biletleri başta olmak üzere tüm harcamalar katlandıkça katlandı. Tatili bırakın, memleketi dışında oturan, çalışan vatandaşlar, emekçiler tatil dönemlerinde memleketlerine bile gidemediklerini, oturdukları şehirde bulunan tarihi ve turistik alanları bile yoğunluklarından ve çalışmalarından dolayı görememekten şikayetçi. Bu konuyla ilgili, Adıyaman halkı da tatil yapamadığını ve tatil yaptıkları bölgelerin de geçim sıkıntısından dolayı, genellikle yakın yerler olduğunu şu şekilde dile getirdi: Daha önce hiç tatile gitmedik Ayşe Çakır, ‘‘Hayatımda hiç tatile gitmedim. Adıyaman’ın tarihi ve turistik yerlerini gördüm, güzel yerleri var, Nemrut Dağı, Pirin Ören Yeri’ni gördüm.’’   Osman Çakır, ‘‘Daha önce tatile gitmedim. Adıyaman’da Cendere Köprüsü, Karakuş Tepesi, Nemrut Dağı’nı ve sahabeleri gördüm.’’  Zübeyde Arslan, ‘‘Daha önce tatile gitmedim. Adıyaman’da Nemrut Dağı ve Kahta’nın bazı yerlerini gördüm. Adıyaman’ın gezileceği yerleri var da biz gitmediğimiz için bilmiyoruz. Eşim çalışıyor, yaptığı da çocuklara gidiyor, geriye bir şey kalmıyor. Kendimden kısıp çocuklarımın giyim ve okul masrafına harcıyorum. Elektrik ve su pahalı olduğu için de hiçbir şey alınmıyor.’’  Mustafa Elçi, ‘‘Daha önce hiç tatile gitmedim. Nemrut Dağı, Safvan Bin Muattal ve Cendere Köprüsü’ne gittim.’’ Celal Gözaydın, ‘‘Daha önce tatile gitmedim, Adıyaman’ın tarihi ve turistik yerlerini görmedim’’ Tatil için maddi sıkıntıdan dolayı, artık yakın yerlere gidiyoruz Ev hanımı, Naciye Ege, ‘‘En son 25 yıl önce Pamukkale’ye gittim. Şu an maddi sıkıntılardan gidemiyorum. Cendere Köprüsü, Karakuş Tepesi, Ebu Sadık Türbesi’ni, Gazihan Dede gibi birçok türbeyi gördüm.’’ Hüseyin Limon, ‘‘Daha önce ara sıra tatile giderdik ama şimdi gidemiyoruz, yakın yerlere gidiyoruz, en son Elbistan’a gittik. Uzak yerler elimize geçmiyor. Pirin Ören Yeri’ni gezdim. Yoğurt, peynir ve zeytine her gün zam geliyor.’’ Üniversite mezunu Serhat Altun, ‘‘Daha önce tatil için Bodrum, Fethiye’ye gittim. Ama şu an gidemiyoruz. En son Fethiye’ye gittim. Nemrut Dağı, Cendere Köprüsü, Kahta Kalesi, Gölbaşı Kuş Cenneti’ni gördüm, Adıyaman’ın her yerinde ayrı bir güzellik var. Safvan Bin Muattal Türbesi’ne ilk açıldığı zaman gittik. Burası güzel yapılmış, insanların uğrak yeri olabilir. Gölbaşı Kuş Cenneti’ne bakım olmadığı için ve medyaya yansıtılmadığı için uğrak yerler olmuyor.’’ Üniversite mezunu olan Ayşenur Hanım, ‘‘Tatil için en son Mardin ve Diyarbakır turu yaptım. Adıyaman’ın tarihi ve turistik yerlerini görme şansım çok olmadı. Ama Pirin Ören Yeri, Safvan Bin Muattal Türbesi, Gölbaşı Tabiat Parkı’nı gördüm.’’ Ev hanımı ve Öğrenci olan Ayşe Öteleş, ‘‘Günümüz insanı ile benim tatil anlayışım çok farklı, ben tatil denildikçe tabiat ve tarihi güzelliği ön plana çıkan yerleri seviyorum. Çünkü bu tür yerler hem ruhsal hem düşünsel hem de fiziksel anlamda insana çok şey katıyor. En son kızımla beraber, Kastamonu, Yalova, Mardin, Diyarbakır gibi 15 ili kapsayan yerleri gezerek mini bir Türkiye turuna çıktım. Nemrut Dağı’na ve Pirin Ören Yeri ve bazı köy ve kasabaların tarihi yerlerini görme imkânım oldu. Aynı zamanda, Safvan Bin Muattal Türbesi’ni gördüm.’’ Haber: Şeriban Özçakmak / Ramazan Taşdelen

Daha önce hiç tatile gitmedik

Tatil için maddi sıkıntıdan dolayı, artık yakın yerlere gidiyoruz

Üniversite mezunu olan Ayşenur Hanım, ‘‘ Tatil için en son Mardin ve Diyarbakır turu yaptım. Adıyaman’ın tarihi ve turistik yerlerini görme şansım çok olmadı. Ama Pirin Ören Yeri, Safvan Bin Muattal Türbesi, Gölbaşı Tabiat Parkı’nı gördüm.’’

Haber: Şeriban Özçakmak / Ramazan Taşdelen

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gozdetv.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.