Eğitim Sen Adıyaman; Öğretmenlik Meslek kanunu iptal edilsin

Eğitim (GÖZDE) - Gözde Tv | 24.09.2022 - 18:38, Güncelleme: 24.09.2022 - 18:40
 

Eğitim Sen Adıyaman; Öğretmenlik Meslek kanunu iptal edilsin

Eğitim Sen Adıyaman şubesi öğretmenlik meslek kanunu, eğitim çalışanlarının genel sorunlarını belirtmek amacıyla demokrasi parkının önünde basın açıklaması yaptı.
Birçok eğitim emekçisinin katıldığı basın açıklamasında konuşan Şube Örgütleme sekreteri Rıza Aksu şu açıklamalarda bulundu:   Nitelikli öğretmen, niteliksiz öğretmen algısı yaratılmak istenmesi son derece tehlikelidir “Milli eğitim bakanlığı bugüne kadar eğitim sisteminde yaşanan her sorunda olduğu gibi eğitim emekçilerinin ekonomik, sosyal, mesleki ve özlük sorunlarına tamamen piyasacı ve rekabetçi bir mantıkla yaklaşmıştır. Bu yaklaşımın son örneği Öğretmenlik Meslek Kanunu(ÖMK) düzenlemesidir. Öğretmenlik mesleği gibi 18 milyon öğrencinin eğitim hakkını ve bir milyonu aşkın öğretmenin mesleğini, çalışma koşullarını, ekonomik haklarını koruyan ve geliştiren bir meslek kanunundan bahsetmemiz mümkün değildir. Nitelikli okul niteliksiz okul ayrımında olduğu gibi kariyer basamakları üzerinden nitelikli öğretmen niteliksiz öğretmen algısı yaratılmak istenmesi son derece tehlikelidir. ÖMK ile birlikte okullarda çocuğunun sınıfına uzman ya da başöğretmenin girmesini isteyen velilerle okul idaresi ve öğretmenler arasında gerilimler yaşanması öğrencilerin sosyal statüsü ve öğretmenlerin kariyerine göre okullarda ‘özel sınıflar ’oluşturulması yaygınlaşacaktır.” Ayrıştırmaya yol açacak böylesi bir düzenlemeyi kabul etmiyoruz Aynı işi yapan sınıfında branşında aynı eğitim içeriğini anlatan benzer öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayana ve öğrencileri benzer süreçlerle değerlendiren öğretmenleri farklı statü ve maaş uygulaması üzerinden bölmeye ve ayrıştırmaya yol açacak böylesi bir düzenlemeyi başından itibaren kabul etmediğimizi ifade ediyoruz. Öğretmenleri birbirleri ile ayrıştıran yarıştıran hiyerarşi yaratan ve maaş artışını sınav sonucuna bağlayan eşit iş eşit ücret ilkesini yok sayan öğretmen emeğini değersizleştiren bir eğitim yaşamını sürdürme tehlikesine karşı iş yerlerimizden başlayarak yerellerde ve merkezi düzeyde tüm eğitim sendikalarının bir araya gelerek ortak tutum belirlemesi taleplerimizin karşılık bulması açısından önemlidir. Siyasi iktidardan talebimiz ÖMK’nın iptal edilmesidir Siyasi iktidar eğer bir meslek kanunu yapmakta samimi ise yapması gereken tek şey öğretmenlik mesleği açısından uluslararası düzeyde kabul gören en önemli belge olan “öğretmenlerin Statüsüne ilişkin tavsiye kararına uygun bir düzenleme yapmalıdır. Eğitim sen yıllardır sadece öğretenlerin değil eğitim kurumlarında çalışan tüm eğitim ve ilim emekçilerinin çalışma ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini savunmaktadır. Nitelikli eğitim için öğretmenler kadar emeği olan idari ve teknik personel yardımcı hizmetliler sınıfı ve 4B statüsünde çalışan eğitim emekçilerinin hakları ve talepleri de dikkate alınmalıdır. Öğretmenler için düşünülen iyileştirmeler tüm eğitim ve bilim emekçisi arkadaşlarımızın çalışma ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi ile birlikte ele alınmalıdır. Siyasi iktidardan talebimiz öncelikle kariyer basamakları sınavının yapılmaması ve ÖMK’nın iptal edilmesidir. Gerçek bir meslek kanunu hazırlanmak isteniyorsa “Öğretmenlerin Statüsü Tavsiye Kararı “ temel alınmalı, sadece öğretmenlerin değil tüm emekçilerin hakları ve talepleri güvence altına alınmalıdır” dedi.
Eğitim Sen Adıyaman şubesi öğretmenlik meslek kanunu, eğitim çalışanlarının genel sorunlarını belirtmek amacıyla demokrasi parkının önünde basın açıklaması yaptı.

Birçok eğitim emekçisinin katıldığı basın açıklamasında konuşan Şube Örgütleme sekreteri Rıza Aksu şu açıklamalarda bulundu:

 

Nitelikli öğretmen, niteliksiz öğretmen algısı yaratılmak istenmesi son derece tehlikelidir

“Milli eğitim bakanlığı bugüne kadar eğitim sisteminde yaşanan her sorunda olduğu gibi eğitim emekçilerinin ekonomik, sosyal, mesleki ve özlük sorunlarına tamamen piyasacı ve rekabetçi bir mantıkla yaklaşmıştır. Bu yaklaşımın son örneği Öğretmenlik Meslek Kanunu(ÖMK) düzenlemesidir. Öğretmenlik mesleği gibi 18 milyon öğrencinin eğitim hakkını ve bir milyonu aşkın öğretmenin mesleğini, çalışma koşullarını, ekonomik haklarını koruyan ve geliştiren bir meslek kanunundan bahsetmemiz mümkün değildir. Nitelikli okul niteliksiz okul ayrımında olduğu gibi kariyer basamakları üzerinden nitelikli öğretmen niteliksiz öğretmen algısı yaratılmak istenmesi son derece tehlikelidir. ÖMK ile birlikte okullarda çocuğunun sınıfına uzman ya da başöğretmenin girmesini isteyen velilerle okul idaresi ve öğretmenler arasında gerilimler yaşanması öğrencilerin sosyal statüsü ve öğretmenlerin kariyerine göre okullarda ‘özel sınıflar ’oluşturulması yaygınlaşacaktır.”

Ayrıştırmaya yol açacak böylesi bir düzenlemeyi kabul etmiyoruz

Aynı işi yapan sınıfında branşında aynı eğitim içeriğini anlatan benzer öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayana ve öğrencileri benzer süreçlerle değerlendiren öğretmenleri farklı statü ve maaş uygulaması üzerinden bölmeye ve ayrıştırmaya yol açacak böylesi bir düzenlemeyi başından itibaren kabul etmediğimizi ifade ediyoruz. Öğretmenleri birbirleri ile ayrıştıran yarıştıran hiyerarşi yaratan ve maaş artışını sınav sonucuna bağlayan eşit iş eşit ücret ilkesini yok sayan öğretmen emeğini değersizleştiren bir eğitim yaşamını sürdürme tehlikesine karşı iş yerlerimizden başlayarak yerellerde ve merkezi düzeyde tüm eğitim sendikalarının bir araya gelerek ortak tutum belirlemesi taleplerimizin karşılık bulması açısından önemlidir.

Siyasi iktidardan talebimiz ÖMK’nın iptal edilmesidir

Siyasi iktidar eğer bir meslek kanunu yapmakta samimi ise yapması gereken tek şey öğretmenlik mesleği açısından uluslararası düzeyde kabul gören en önemli belge olan “öğretmenlerin Statüsüne ilişkin tavsiye kararına uygun bir düzenleme yapmalıdır. Eğitim sen yıllardır sadece öğretenlerin değil eğitim kurumlarında çalışan tüm eğitim ve ilim emekçilerinin çalışma ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini savunmaktadır. Nitelikli eğitim için öğretmenler kadar emeği olan idari ve teknik personel yardımcı hizmetliler sınıfı ve 4B statüsünde çalışan eğitim emekçilerinin hakları ve talepleri de dikkate alınmalıdır. Öğretmenler için düşünülen iyileştirmeler tüm eğitim ve bilim emekçisi arkadaşlarımızın çalışma ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi ile birlikte ele alınmalıdır.

Siyasi iktidardan talebimiz öncelikle kariyer basamakları sınavının yapılmaması ve ÖMK’nın iptal edilmesidir. Gerçek bir meslek kanunu hazırlanmak isteniyorsa “Öğretmenlerin Statüsü Tavsiye Kararı “ temel alınmalı, sadece öğretmenlerin değil tüm emekçilerin hakları ve talepleri güvence altına alınmalıdır” dedi.

Adıyaman HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gozdetv.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.