su kaçağı tespiti fiyatları dini chat ankara güneş enerjisi juul iqos iluma kuşadası escort çorlu escort izmir escort çerkezköy escort çeşme escort kayseri escort konya escort gaziantep escort fethiye escort bodrum escort

Depremin Yaraları Sarıldı, Müdür Tosun: Yeni Başarı Hikâyeleri Yazılıyor

Eğitim (GÖZDE) - Gözde Tv | 13.10.2025 - 09:58, Güncelleme: 13.10.2025 - 09:58
 

Depremin Yaraları Sarıldı, Müdür Tosun: Yeni Başarı Hikâyeleri Yazılıyor

Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, depremin ardından eğitimde yaşanan dönüşümü ve yeni hedefleri anlattı. Yıkılan okulların yerine yapılan modern binalar, artan derslik sayısı, normale dönen öğrenci nüfusu ve yeni eğitim modeliyle Adıyaman, eğitimin her alanında yeniden ayağa kalkıyor. Tosun, “Artık başarı hikâyeleri yazmaya hazırız” dedi.
Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, Gözde Medya Grubu ile gerçekleştirdiği buluşmada, kentte deprem sonrası eğitim alanında yaşanan değişim ve gelişmeleri kamuoyuyla paylaştı. Müdür Tosun, hem fiziksel alt yapıda yaşanan dönüşümü hem de yeni eğitim modellerine geçiş sürecini kapsamlı şekilde anlattı. Deprem Sonrası Hızlı Toparlanma: 410 Yeni Derslik Kazandırıldı 6 Şubat depremleri öncesi Adıyaman’da 859 okul ve 6.247 derslikte eğitim-öğretimin sürdüğünü hatırlatan İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, depremin ardından 930 dersliğin kullanılamaz hale geldiğini belirtti. Bu süreçte bazı okullar tamamen yıkılırken, bazılarına ise güçlendirme çalışması yapılması gerektiğini ifade etti. “Deprem sonrası 780 okulumuzda 5.317 derslikle eğitime yeniden başladık. Bugün itibarıyla 92’si yeni inşa edilen, 18’i ise güçlendirilmiş olmak üzere toplam 110 okulumuzla, deprem öncesindeki derslik sayımızın üzerine 410 derslik daha ekleyerek eğitim-öğretime devam ediyoruz,” dedi. Tosun, halen inşaatı süren 26 okul olduğunu ve 10 okulun da ihale aşamasında bulunduğunu belirtti. Öğrenci Sayısında Toparlanma: 110 Binden 162 Bine Yükseliş Deprem sonrası 169.615 olan öğrenci sayısının 110 bin seviyelerine kadar düştüğünü hatırlatan Tosun, 2023-2024 eğitim öğretim yılı başında bu sayının 144 bine yükseldiğini, iki ay içinde ise 160-162 bin seviyelerine ulaştığını söyledi. “Bu artış, eğitimin normalleşmeye başladığını, velilerin de memleketlerine dönüş yaptığını gösteriyor. Bu bizi son derece mutlu etti,” şeklinde konuştu. İkili Eğitimde Büyük Azalma: 137’den 12’ye Düşürüldü Deprem sonrası ikili eğitim yapılan okul sayısının 47’den 137’ye çıktığını belirten Tosun, yeni eğitim öğretim yılıyla birlikte bu sayının 12’ye kadar düştüğünü ifade etti. Ders sürelerinin de normale döndüğünü söyleyen Tosun, bu süreci şöyle anlattı: “Sabah 1500 öğrenci derse giriyor, 15 dakika içinde tahliye edilip öğleden sonra yeni grup geliyordu. Ders sürelerimiz 30 dakikaya kadar inmişti. Ancak hızlı bir şekilde yapılan inşaat ve güçlendirme çalışmalarıyla artık fiziki imkânlarımız eskisinden daha iyi hale geldi.” Tosun, tüm projeler tamamlandığında Adıyaman’ın toplam derslik sayısının 7.327’ye ulaşacağını ve bu rakamın deprem öncesine göre %17'lik bir artış anlamına geldiğini vurguladı. “Öğretmen Açığımız Yok, Hatta Bazı Branşlarda Fazlamız Var” Deprem öncesi 11.034 olan öğretmen sayısının bugün 11.195’e ulaştığını belirten Müdür Tosun, öğrenci sayısında yaşanan %8,7'lik azalmaya rağmen öğretmen sayısında artış yaşandığını ifade etti. Bakanlığın yaptığı yoğun atamalar sayesinde birçok branşta öğretmen fazlası oluştuğunu belirten Tosun, sözlerine şöyle devam etti: “Bazı branşlarda hâlâ ihtiyacımız var; sınıf öğretmeni ve özel eğitim gibi. Ancak birçok branşta fazlamız var. Bu fazlalığın temel nedeni, bakanlığımızın deprem sonrası bölgedeki öğretmen açığını önlemek amacıyla hızlı atama yapmasıdır. Şu anda toplamda Adıyaman genelinde öğretmen ihtiyacımız bulunmamaktadır.” Eğitimde Yeni Vizyon: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Değerler Eğitimi İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, Bakanlık tarafından uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında da bilgi verdi. Bu modelin yalnızca akademik başarıyı değil, aynı zamanda öğrencilerin erdemli, merhametli ve sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmesini hedeflediğini ifade etti. “Artık sadece test çözen ama sorun çözemeyen bireyler değil; ailesine, öğretmenine ve toplumuna karşı sorumluluklarını bilen öğrenciler yetiştirmek istiyoruz,” dedi. Tosun, bu kapsamda ilkokul düzeyinde sınavların kaldırıldığını, öğretmenlerin gözleme dayalı değerlendirme yapmalarının teşvik edildiğini söyledi. Öğrencilerin geleneksel oyunlar ve değer eğitimi etkinlikleriyle büyümesinin önemine değindi. “Köklerden geleceğe diyoruz. Çocuklarımız tarihini, kültürünü ve atasını bilsin istiyoruz. Eğitim sadece akademik başarı değil, karakter inşası da olmalıdır,” şeklinde konuştu. Gazze ve Doğu Türkistan Vurgusu: Zulme Karşı Duyarlı Nesiller Gündemdeki uluslararası meselelere de değinen Tosun, Gazze ve Doğu Türkistan'da yaşanan zulümlere dikkat çekerek bu konuların eğitim sisteminde öğrencilerin bilinçlenmesi amacıyla işlendiğini belirtti. “Gazze sadece Müslümanların değil, insanlığın davasıdır. Bizler de öğretmen ve öğrencilerimizle birlikte bu duyarlılığı göstermek zorundayız. Eğitim modelimiz de bu yönde şekilleniyor,” dedi. Velilere Çağrı: “Yeni Müfredata Sahip Çıkın” Son olarak velilere de seslenen Tosun, öğrencilerin sadece sınav başarısına değil, kişisel gelişimlerine de odaklanılması gerektiğini vurguladı: “Velilerimizden beklentimiz, çocuklarını sadece sınavlara değil, hayata hazırlamalarına destek olmalarıdır. Daha fazla sınav, daha fazla ödev değil; daha fazla değer, daha fazla sorumluluk bilinci istiyoruz,” dedi. Tosun, bakanlığın her ay EBA sisteminde yeni etkinlikler ve içerikler paylaştığını, öğretmenlerin bu içerikleri sınıflarında uygulamalarının beklendiğini ifade ederek, tüm paydaşlara çağrıda bulundu: “Sivil toplum kuruluşlarımızdan basınımıza, öğretmenlerimizden velilerimize kadar herkesin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne sahip çıkmasını istiyoruz.” 
Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, depremin ardından eğitimde yaşanan dönüşümü ve yeni hedefleri anlattı. Yıkılan okulların yerine yapılan modern binalar, artan derslik sayısı, normale dönen öğrenci nüfusu ve yeni eğitim modeliyle Adıyaman, eğitimin her alanında yeniden ayağa kalkıyor. Tosun, “Artık başarı hikâyeleri yazmaya hazırız” dedi.

Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, Gözde Medya Grubu ile gerçekleştirdiği buluşmada, kentte deprem sonrası eğitim alanında yaşanan değişim ve gelişmeleri kamuoyuyla paylaştı. Müdür Tosun, hem fiziksel alt yapıda yaşanan dönüşümü hem de yeni eğitim modellerine geçiş sürecini kapsamlı şekilde anlattı.

Deprem Sonrası Hızlı Toparlanma: 410 Yeni Derslik Kazandırıldı

6 Şubat depremleri öncesi Adıyaman’da 859 okul ve 6.247 derslikte eğitim-öğretimin sürdüğünü hatırlatan İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, depremin ardından 930 dersliğin kullanılamaz hale geldiğini belirtti. Bu süreçte bazı okullar tamamen yıkılırken, bazılarına ise güçlendirme çalışması yapılması gerektiğini ifade etti.

“Deprem sonrası 780 okulumuzda 5.317 derslikle eğitime yeniden başladık. Bugün itibarıyla 92’si yeni inşa edilen, 18’i ise güçlendirilmiş olmak üzere toplam 110 okulumuzla, deprem öncesindeki derslik sayımızın üzerine 410 derslik daha ekleyerek eğitim-öğretime devam ediyoruz,” dedi.

Tosun, halen inşaatı süren 26 okul olduğunu ve 10 okulun da ihale aşamasında bulunduğunu belirtti.

Öğrenci Sayısında Toparlanma: 110 Binden 162 Bine Yükseliş

Deprem sonrası 169.615 olan öğrenci sayısının 110 bin seviyelerine kadar düştüğünü hatırlatan Tosun, 2023-2024 eğitim öğretim yılı başında bu sayının 144 bine yükseldiğini, iki ay içinde ise 160-162 bin seviyelerine ulaştığını söyledi.

“Bu artış, eğitimin normalleşmeye başladığını, velilerin de memleketlerine dönüş yaptığını gösteriyor. Bu bizi son derece mutlu etti,” şeklinde konuştu.

İkili Eğitimde Büyük Azalma: 137’den 12’ye Düşürüldü

Deprem sonrası ikili eğitim yapılan okul sayısının 47’den 137’ye çıktığını belirten Tosun, yeni eğitim öğretim yılıyla birlikte bu sayının 12’ye kadar düştüğünü ifade etti. Ders sürelerinin de normale döndüğünü söyleyen Tosun, bu süreci şöyle anlattı:

“Sabah 1500 öğrenci derse giriyor, 15 dakika içinde tahliye edilip öğleden sonra yeni grup geliyordu. Ders sürelerimiz 30 dakikaya kadar inmişti. Ancak hızlı bir şekilde yapılan inşaat ve güçlendirme çalışmalarıyla artık fiziki imkânlarımız eskisinden daha iyi hale geldi.”

Tosun, tüm projeler tamamlandığında Adıyaman’ın toplam derslik sayısının 7.327’ye ulaşacağını ve bu rakamın deprem öncesine göre %17'lik bir artış anlamına geldiğini vurguladı.

“Öğretmen Açığımız Yok, Hatta Bazı Branşlarda Fazlamız Var”

Deprem öncesi 11.034 olan öğretmen sayısının bugün 11.195’e ulaştığını belirten Müdür Tosun, öğrenci sayısında yaşanan %8,7'lik azalmaya rağmen öğretmen sayısında artış yaşandığını ifade etti. Bakanlığın yaptığı yoğun atamalar sayesinde birçok branşta öğretmen fazlası oluştuğunu belirten Tosun, sözlerine şöyle devam etti:

“Bazı branşlarda hâlâ ihtiyacımız var; sınıf öğretmeni ve özel eğitim gibi. Ancak birçok branşta fazlamız var. Bu fazlalığın temel nedeni, bakanlığımızın deprem sonrası bölgedeki öğretmen açığını önlemek amacıyla hızlı atama yapmasıdır. Şu anda toplamda Adıyaman genelinde öğretmen ihtiyacımız bulunmamaktadır.”

Eğitimde Yeni Vizyon: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Değerler Eğitimi

İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tosun, Bakanlık tarafından uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında da bilgi verdi. Bu modelin yalnızca akademik başarıyı değil, aynı zamanda öğrencilerin erdemli, merhametli ve sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmesini hedeflediğini ifade etti.

“Artık sadece test çözen ama sorun çözemeyen bireyler değil; ailesine, öğretmenine ve toplumuna karşı sorumluluklarını bilen öğrenciler yetiştirmek istiyoruz,” dedi.

Tosun, bu kapsamda ilkokul düzeyinde sınavların kaldırıldığını, öğretmenlerin gözleme dayalı değerlendirme yapmalarının teşvik edildiğini söyledi. Öğrencilerin geleneksel oyunlar ve değer eğitimi etkinlikleriyle büyümesinin önemine değindi.

“Köklerden geleceğe diyoruz. Çocuklarımız tarihini, kültürünü ve atasını bilsin istiyoruz. Eğitim sadece akademik başarı değil, karakter inşası da olmalıdır,” şeklinde konuştu.

Gazze ve Doğu Türkistan Vurgusu: Zulme Karşı Duyarlı Nesiller

Gündemdeki uluslararası meselelere de değinen Tosun, Gazze ve Doğu Türkistan'da yaşanan zulümlere dikkat çekerek bu konuların eğitim sisteminde öğrencilerin bilinçlenmesi amacıyla işlendiğini belirtti.

“Gazze sadece Müslümanların değil, insanlığın davasıdır. Bizler de öğretmen ve öğrencilerimizle birlikte bu duyarlılığı göstermek zorundayız. Eğitim modelimiz de bu yönde şekilleniyor,” dedi.

Velilere Çağrı: “Yeni Müfredata Sahip Çıkın”

Son olarak velilere de seslenen Tosun, öğrencilerin sadece sınav başarısına değil, kişisel gelişimlerine de odaklanılması gerektiğini vurguladı:

“Velilerimizden beklentimiz, çocuklarını sadece sınavlara değil, hayata hazırlamalarına destek olmalarıdır. Daha fazla sınav, daha fazla ödev değil; daha fazla değer, daha fazla sorumluluk bilinci istiyoruz,” dedi.

Tosun, bakanlığın her ay EBA sisteminde yeni etkinlikler ve içerikler paylaştığını, öğretmenlerin bu içerikleri sınıflarında uygulamalarının beklendiğini ifade ederek, tüm paydaşlara çağrıda bulundu:

“Sivil toplum kuruluşlarımızdan basınımıza, öğretmenlerimizden velilerimize kadar herkesin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne sahip çıkmasını istiyoruz.” 

Adıyaman HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gozdetv.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.